۱۳۸۷/۱۰/۲۷

JQuery 1.3 ارائه شد


روز قبل، نگارش رسمي و نهايي jQuery 1.3 ارائه شد و بلافاصله هم فايل مخصوص آن جهت بكارگيري intellisense ويژوال استوديو، توسط علاقمندان تهيه و عرضه گرديد.

تازه‌هاي اين نگارش:
  • Sizzle : يك موتور CSS selector قدرتمند (400 درصد بهبود سرعت نسبت به عملكرد كتابخانه قبلي در اين مورد)
  • بازنگري در نحوه مديريت رخدادها
  • موتور تزريق HTML‌ بسيار سريع (تا 15 برابر سريعتر نسبت به كتابخانه قبلي)
  • موتور بسيار سريع موقعيت يابي
  • تشخيص نوع مرورگر در آن متوقف شده و بجاي آن از تشخيص ويژگي‌ها براي ماندگاري بيشتر اين كتابخانه در سال‌هاي آتي استفاده گرديده است. (بجاي بررسي userAgent ، از باگ‌هاي شناخته شده يا ويژگي‌هاي خاص، جهت تشخيص مرورگر استفاده مي‌شود تا بازه وسيعي از محصولات مشابه را بتوانند پوشش دهند)
ليست كامل اين تغييرات را در اين آدرس مي‌توانيد ملاحظه نمائيد.
  • جهت مشاهده و آزمايش بهبود كارآيي اين كتابخانه لطفا به اين صفحه مراجعه كنيد. (ليست كامل اين آزمايشات در انتهاي صفحه ليست تغييرات، قابل دسترسي است)
همچنين تيم مربوطه در پي آن است تا در طي يكي دو هفته آينده، نگارش jQuery 1.3.1 را نيز بر اساس بازخوردهاي جديد جامعه برنامه نويس‌ها ارائه دهد.

مانند هميشه اين كتابخانه در دو نگارش فشرده شده (جهت استفاده در سايت‌ها) و نگارش عادي و حجيم‌تر (جهت برنامه نويسي و ديباگ كردن كدها) ارائه شده است. چون كدها در Google code هاست شده احتمالا دسترسي به آن مشكل خواهد بود. اين مجموعه را از اين آدرس مي‌توانيد دريافت كنيد.

توصيه مي‌شود از سرورهاي سريع گوگل بعنوان هاست كتابخانه جي‌كوئري سايت‌هاي خود استفاده كنيد. براي اين منظور از آدرس زير مي‌توان استفاده كرد:
http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.3/jquery.min.js