۱۳۸۷/۱۰/۲۹

استفاده از لوله‌هاي ياهو در بلاگر!


داشتم به دنبال راهي براي نمايش محبوب‌ترين پست‌ها در وبلاگ جاري مي‌گشتم، اين جستجو به لوله‌هاي ياهو ختم شد!
يكي از پركاربردترين ويجت‌هاي بلاگر، ويجت نمايش فيد است (با نام "عناوين خبري" ترجمه شده است). براي مثال همين ليست آخرين نظرها در سايت، با استفاده از فيد استاندارد كامنت‌هاي سايت درست شده است. 5 كامنت آخر سايت را نمايش مي‌دهد كه البته اين يك ايراد هم هست و بيشتر از اين تعداد را قبول نمي‌كند. يا دقيقا همان زمان ارسال كامنت به روز نمي‌شود. به نظر در ساعات مشخصي از روز اين به روز رساني صورت مي‌گيرد.

جهت "نمايش ليست مطالبي با بيشترين كامنت" مي‌توانيد به آدرس زير مراجعه كنيد:
Popular Posts/Most Commented Widget for Blogger Blogs

آدرس بلاگ خود را وارد كنيد (بدون http البته). عدد دلخواهي را كه بيانگر تعداد ركورد بازگشت داده شده است نيز وارد نمائيد (هر چند بلاگر فقط 5 آيتم را نمايش خواهد داد) و سپس بر روي دكمه run كليك كنيد. در همانجا روي more options كليك كرده و لينك فيد rss آن‌را دريافت كنيد. در حقيقت با استفاده از لوله‌هاي ياهو يك سري پردازش روي فيد كامنت‌هاي سايت صورت گرفته و آمار نهايي به صورت يك فيد جديد به شما ارائه خواهد شد كه از آن مي‌توانيد در ويجت مربوط به عناوين خبري يا همان فيدهاي بلاگر، استفاده كنيد.






و يا نمايش ليست برترين كامنت گذاران!
Top Commentators Widget for Blogger




در اينجا روي لينك clone كليك كنيد تا يك نمونه مخصوص شما كپي شود (بهتر است به اكانت ايميل خود در ياهو لاگين كرده باشيد). اكنون مي‌توانيد آن را اديت كرده و بر روي آن تغييرات دلخواه را اعمال كنيد (وارد كردن لينك فيد كامنت‌هاي سايت مطابق شكل). سپس بر روي دكمه ذخيره كليك كرده و نهايتا فيد rss آن‌را دريافت كنيد.

موارد ديگري هم از همين دست در سايت لوله‌هاي ياهو موجود است:
http://pipes.yahoo.com/pipes/search?q=blogger&x=6&y=9