۱۳۹۰/۱۲/۱۲

گروه‌هاي گوگل، اينترفيس جديد و زبان فارسي


گوگل اخيرا شروع كرده به اعمال قالب جديد مترو مانند خودش به گروه‌هاي قديمي موجود در آن. اين مساله چند مزيت رو براي فارسي زبان‌ها مي‌تونه به همراه داشته باشه:
پيشتر اين گروه‌ها براي فارسي زبان‌ها آنچنان/«اصلا» دلچسب نبود. چون نه از زبان فارسي پشتيباني مي‌كرد، نه از راست به چپ و نه از فونت‌هاي سفارشي مطلوب (قلم پيش فرض آن courier new بود). هرچند يك سري style توسط افزونه استايليش به آن قابل اعمال بود ولي خوب، به يك سري مرورگر خاص محدود مي‌شد. الان اين گروه‌هاي جديد (كه در آدرس آن‌ها بجاي groups از كلمه forum استفاده شده) هم از زبان فارسي پشتيباني مي‌كنند و هم اينكه با انتخاب اين زبان، كل مجموعه راست به چپ خواهد شد و براي تمام مرورگرها به شكل يكساني قابل استفاده خواهد بود. به علاوه اين قالب جديد گروه‌ها/انجمن‌هاي گوگل،‌ اديتور متني پيشرفته‌اي را هم به همراه دارد؛ به علاوه امكان الصاق فايل.





به اين ترتيب اين گروه‌ها براي كساني‌ كه مي‌خواهند يك انجمن فارسي رايگان هاست شده توسط گوگل، به همراه قابليت الصاق فايل و پشتيباني از زبان فارسي و راست به چپ را داشته باشند، بسيار مناسب شده است. همچنين سطح دسترسي اين گروه‌ها به عمومي، فقط خواندني و همچنين خصوصي (فقط اعضاي دعوت شده قابليت خواندن يا ارسال مطلب را داشته باشند)‌،‌ قابل تنظيم است.