۱۳۹۱/۰۱/۱۰

رفع مشكل نصب به روز رساني ASP.NET MVC 3


در مورد نحوه نصب پيشنيازهاي ASP.NET MVC 3 پيشتر توضيح داده شد. يك روش ديگر هم براي اينكار مهيا است؛ اگر به مشكل برخورديد حين نصب.
  • دريافت ASP.NET MVC 3 RTM (نگارش RTM يعني نگارش نهايي ارائه شده به صنعت)
  • دريافت ASP.NET MVC 3 Tools Update (اين هم شامل يك سري به روز رساني است؛ مثلا قالب اينترانت به آن اضافه شده و غيره)

اگر حين نصب ASP.NET MVC 3 Tools Update، كارها خوب پيش نرفت و دست آخر زمانيكه فايل log خطا را باز كرديد در پايان آن ذكر شده بود « Installation failed with error code: 0x80070643» بايد اين مراحل را طي كنيد:
الف) فايل نصاب را با استفاده از برنامه 7-zip آنپك كنيد (فايل‌هاي داخلي آن‌را استخراج كنيد).
ب) فايل VS10-KB*.msp يا vs10-kb*.msi را يافته و بر روي آن كليك راست كنيد. گزينه install را از منوي باز شده انتخاب نمائيد تا كار نصب شروع شود.
ج) در حين نصب اين پيغام را دريافت خواهيد كرد: «can't find vs_setup.msi». در اين حالت بر روي دكمه browse كليك كرده و اين فايل vs_setup.msi را كه در DVD نصب خود VS 2010 اصلي وجود دارد به آن معرفي كنيد. علت هم به اين بر مي‌گردد كه پروسه نصب VS 2010 شما از ابتدا ناقص بوده است و نياز است يك سري فايل ديگر در ابتدا بر روي سيستم نصب گردند.
اكنون كار نصب بدون مشكل پيش خواهد رفت. لازم به ذكر است كه اين پيغام خطا را حين عمليات نصب معمولي MVC3 «دريافت نخواهيد كرد».
د) سپس يكبار ديگر هم فايل setup.exe اصلي را بدون مراحل فوق اجرا كنيد تا خيالتان از اين بابت راحت شود و تمام موارد نصب نشده نيز نصب گردند (مهم!).

اين مراحل بايد مشكل را حل كنند، در غيراينصورت يك سري راه حل ديگر هم در اينجا ذكر شده است: http://support.microsoft.com/kb/2531566
و خلاصه آن اين است كه فايل C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v4.0.30319\web.config را پيش از نصب rename كنيد و اجازه دهيد تا نصاب يك نمونه جديد را ايجاد كند.