كتابهاي زيادي در مورد شيرپوينت نوشته شده، اما اين يكي متفاوت است. در طي فصول مختلف اين كتاب، نحوهي ايجاد يك سايت مديريت پروژه به همراه كليه فرمها، گردشهاي كاري و گزارشات مرتبط به صورت قدم به قدم، با تصاوير و توضيحات لازم بيان شده است.
ليست فصول مختلف اين كتاب به شرح زير است :
Chapter 1: Introduction
Chapter 2: Collecting Requirements
Chapter 3: Processing Incoming E-mail
Chapter 4: Managing Requirements
Chapter 5: Supporting Discussions
Chapter 6: User Stories
Chapter 7: Project Backlog
Chapter 8: Iteration Backlog
Chapter 9: Burndown Charts
Chapter 10: Getting Organized
Chapter 11: Creating Test Cases
Chapter 12: Reporting Defects
Chapter 13: Testing Metrics
Chapter 14: Workflow Tasks
Chapter 15: State Machine Workflows
Chapter 16: Creating Custom Forms
براي نمونه هدف از فصل user stories آن رسيدن به فرمي شبيه به فرم زير و به گردش انداختن آن بدون حتي يك سطر برنامه نويسي است:
در حاشيه!
كلا يكي از اهداف مهم شيرپوينت بيكار كردن برنامه نويسهاي ASP.NET و سپردن كار آنها به business analyst ها است و مايكروسافت در اين زمينه بسيار موفق عمل كرده است! (البته اين را هم داخل پرانتز عرض كنم كه براي راه اندازي و نگهداري شيرپوينت حتما نياز به يك PHD از مايكروسافت خواهيد داشت. اگر باور نداريد فقط يكبار چندماهي آزمايش كنيد! به همين دليل است كه هنوز برنامه نويسهاي ASP.NET منقرض نشدهاند!)