۱۳۸۷/۱۲/۲۲

BloggerToCHM


اين آخرين مطلب ارسالي من در سال 87 خواهد بود. پيشاپيش فرا رسيدن سال جديد را خدمت شما تبريك عرض كرده و براي همه‌ي شما آرزوي سالي خوب و با بركت را دارم.

برنامه‌ي كوچكي را تهيه كرده‌ام كه با دريافت لينك يك وبلاگ بلاگري، تمامي مطالب آن‌را (اعم از پست‌ها، كامنت‌ها و تصاوير) دريافت كرده و سپس حاصل را به صورت خودكار به يك فايل chm تبديل مي‌كند.
دريافت برنامه



پيش‌نياز اجرا:
- نصب دات نت فريم ورك 2 يا بالاتر (دات نت فريم ورك 3 و نيم، سرويس پك يك توصيه مي‌شود زيرا حاوي سرويس پك 2 دات نت فريم ورك 2 نيز هست و اين سرويس پك به صورت جدا ارائه نشده است)
- نصب برنامه‌ي معروف و رايگان html help work shop (كه از كامپايلر آن براي توليد فايل نهايي chm استفاده مي‌شود)

طرز استفاده از برنامه هم بسيار ساده‌است.
پس از نصب پيشنيازهاي ذكر شده، و نصب برنامه، يك shortcut روي دسكتاپ شما ايجاد مي‌شود كه به كمك آن مي‌توان برنامه را اجرا نمود.
سپس از منوي فايل، گزينه‌ي new blog را انتخاب كرده و آدرس اصلي يك وبلاگ بلاگري را وارد كنيد. همچنين يك نام گروه دلخواه را نيز براي آن وارد نمائيد و در آخر كليك بر روي دكمه‌ي add . لازم به ذكر است كه حتما هنگام ثبت بلاگ‌ها نياز به اتصال به اينترنت مي‌باشد، زيرا بايد بتوان آمار اوليه‌ي وبلاگ را دريافت نمود و همچنين مطمئن شد كه اين وبلاگ بلاگري است و فرمت مربوطه را دارد.
پس از ثبت يك بلاگ، يا مي‌توان بر روي آن كليك راست كرد و گزينه‌ي start processing را انتخاب نمود و يا وبلاگ‌هاي مورد نظر را تيك زد و سپس از منوي process گزينه‌ي start را انتخاب كرد تا عمليات دريافت اطلاعات وبلاگ‌هاي مورد نظر به ترتيب انجام شود.
در برنامه قسمت db to chm منظور حالت آفلاين است. وبلاگي را دريافت نموده‌ايد اما مي‌خواهيد مجددا فايل chm آن‌را تهيه كنيد. به اين صورت اطلاعات از ديتابيس برنامه دريافت خواهد شد بجاي دريافت از اينترنت.

نمونه‌ي فايل توليدي
دريافت خلاصه‌ي وبلاگ جاري


اگر به هر دليلي از طرح و رنگ پيش فرض فايل نهايي راضي نبوديد، به پوشه‌ي template برنامه مراجعه كرده و فايل‌هاي htm و css مورد استفاده را ويرايش كنيد و طرح و رنگ دلخواه خود را اعمال نمائيد. فقط دقت داشته باشيد كه در اين فايل‌هاي htm ، هرجايي كلمه‌اي با $ شروع شده بود يعني قسمتي است كه محتواي نهايي در آن‌جا قرار مي‌گيرد و اين نام نبايد تغييري كند (محل آن مهم نيست، نام آن مهم است). همچنين بديهي است كه نام سلكتورهاي فايل css مورد استفاده هم نبايد تغيير كند.

موفق باشيد.


پ.ن.
اگر در حين اجراي برنامه به مشكلي برخورديد، تمامي خطاهاي برنامه در فايلي به نام errors.log ثبت مي شود (در كنار فايل اجرايي برنامه توليد خواهد شد). لطفا اين فايل را جايي آپلود كنيد و سپس لينك دهيد تا بتوان مشكل را دقيق‌تر بررسي نمود.

به روز رساني‌ها:
نگارش 1.1
- ارتقاء به نگارش جديد open search api مورد استفاده گوگل
دريافت

نگارش 1.2
- رفع مشكل فاصله در آرگومان‌هاي كامپايل فايل نهايي
دريافت