۱۳۸۷/۱۱/۱۳

Microsoft SQL Server 2008 Management Objects


يك سرويس كوچك ويندوز ان اتي نوشته‌ام كه كارش اين است كه در پايان هر هفته، تمام ديتابيس‌هاي اس كيوال سرور موجود را يافته و اسكريپت تمام اشياء آن‌ها را به صورت خودكار توليد مي‌كند (از جداول گرفته تا تريگرها، رويه‌هاي ذخيره شده و غيره)، سپس كل مجموعه را فشرده كرده و سپس ايميل مي‌زند. اين‌كار براي نگهداري تغييرات انجام شده در طول يك هفته لازم است.
برنامه با استفاده از امكانات SMO تهيه شده است و اگر علاقمند بوديد كه اين‌كار را انجام دهيد، مي‌توانيد به مقاله‌هاي زير رجوع كنيد:

Making a database clone using SMO

Using the SqlServer.Management.Smo

SQL Server: SMO Scripting Basics


با آمدن اس كيوال سرور 2008، اشياء SMO هم به روز شده‌اند و اگر با اين اشياء برنامه نويسي كرده باشيد، برنامه بر روي سروري با اس كيوال سرور 2005 اجرا نخواهد شد و پيغام خطاي زير را دريافت خواهيد كرد:

Could not load file or assembly 'Microsoft.SqlServer.Management.Sdk.Sfc, Version=10.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=89845dcd8080cc91' or one of its dependencies. The system cannot find the file specified.


خوشبختانه مايكروسافت اين كتابخانه‌ها را به صورت مجزا هم براي دريافت قرار داده است و مي‌توان آن‌ها را نصب نمود تا برنامه بدون اشكال اجرا شود. به صفحه زير و قسمت Microsoft SQL Server 2008 Management Objects مراجعه نمائيد:
اينجا كليك نمائيد

البته همانطور كه در صفحه ذكر شده نيز عنوان گرديده است، به MSXML 6.0 هم نياز مي‌باشد كه لينك دريافت آن در ابتداي صفحه فوق موجود است.