۱۳۹۰/۰۵/۲۸

به روز رساني مهم تمام برنامه‌هاي ASP.NET WebForms و همچنين SharePoint


اين روزها توسعه دهندگان مرورگرها، شماره‌هاي نگارش‌هاي برنامه‌هاي خود را مرتبا و با اعداد نجومي بالا مي‌برند. امروز فايرفاكس 5، تا چند وقت ديگر فايرفاكس 8 هم در راه خواهد بود؛ ساير مرورگرها نيز به همين ترتيب. به همراه نگارش‌هاي متفاوت دات نت، يك سري browser definition files نيز وجود دارد كه تنها بازه‌ي محدودي از اين شماره نگارش‌ها در آن‌ها تعريف شده است. در نتيجه زمانيكه مثلا مرورگر كاربر IE 10 باشد، آن‌را به عنوان unknown browser تشخيص داده و يك سري از قابليت‌ها را به صورت خودكار حذف مي‌كند. براي مثال جاوا اسكريپت براي اين نوع مرورگرها خاموش مي‌شود. منظور از خاموش كردن جاوا اسكريپت اين است كه موتور ASP.NET Webforms ديگر يك سري اسكريپت‌هاي توليدي مخصوص خود را به صفحه تزريق نخواهد كرد؛ براي مثال تمام PostBackهاي سايت شما از كار خواهند افتاد و مسايلي از اين دست.

روش حل آن هم ساده است. بايد فايل‌هاي firefox.browser و ie.browser به روز شده را در پوشه‌ي استاندارد App_Browsers كپي كنيد و همين!
به زودي يك آپديت دات نت نيز جهت به روز رساني در سطح ماشين، ارائه خواهد شد. فعلا مجبور هستيد به ازاي تك تك برنامه‌هاي خود اين پوشه‌ي به روز شده را كپي كنيد.

جهت توضيحات بيشتر و دريافت فايل‌‌هاي ذكر شده به اين مطلب مراجعه نمائيد.