۱۳۹۰/۰۲/۱۳

تهيه يك Clone از مخزن كدي در گوگل كد


براي مثال پروژه "unhaddins" را در نظر بگيريد. اين پروژه يك سري افزونه را جهت كار ساده‌تر با NHibernate ارائه داده است. براي مثال چگونه با WPF يا WCF و امثال آن بتوان به سادگي با NHibernate ارتباط برقرار كرد. اين پروژه خروجي قابل دريافتي ندارد؛ به عبارتي يك سري سورس كد است. دريافت يك مخزن كد هم كه از گوگل كد در اين سمت مشكل است ... اما راه بهتري هم وجود دارد. يكي از خواص كار با سورس كنترل‌ها، امكان تهيه يك clone از يك مخزن كد است. تمام پروژه‌هاي موجود در گوگل كد هم به اين شكل با SVN در دسترس هستند:
http://someproject.googlecode.com/svn/trunk/
كه به جاي someproject ، نام پروژه مورد نظر قرار خواهد گرفت.

براي نمونه، در سايت https://bitbucket.org ثبت نام كنيد. سپس گزينه ايجاد يك مخزن جديد را انتخاب كرده:



و در صفحه‌ي باز شده، گزينه‌ي Import from Subversion را انتخاب كنيد:



در اينجا Url خواسته شده بايد شبيه به همان آدرس trunk فوق باشد و اگر تيك private فعال باشد (كه هست)،‌ ديگران امكان دسترسي به مخزن كد شما را نخواهند داشت. البته اين تنظيم پس از دريافت، در برگه‌ي Admin مخزن ايجاد شده نيز قابل تغيير است.

به علاوه سايت github.com هم هر چند بر اساس Git كار مي‌كند، اما امكان تهيه يك كپي مطابق اصل از يك مخزن كد SVN را هم دارد؛ به شرح زير:

يك اكانت رايگان در GitHub درست كنيد. بعد يك مخزن خالي جديد را ايجاد كرده و در همان صفحه روي لينك Import a Subversion Repository كليك كنيد و آدرس svn مورد نظر را بدهيد.

البته GitHub در دريافت پروژه unhaddins موفق عمل نكرد، اما bitbucket خيلي سريع كل آن‌را دريافت نمود.