۱۳۹۰/۰۱/۱۲

تازه‌هاي سرويس پك يك VS 2010 ؛ يكپارچگي با IIS Express


در مورد تنظيمات دستي IIS Express كه يك نسخه‌ي سبك IIS 7.5 قابل اجرا بر روي ويندوز XP نيز مي‌باشد، پيشتر در اين سايت مطلبي را مطالعه كرده‌ايد (+). اكنون كه سرويس پك يك VS 2010 ارائه شده (+)، ديگر نيازي به آن تنظيمات دستي نبوده و امكان استفاده يكپارچه و خودكار از اين نسخه‌ي ساده شده IIS 7.5 به شرح زير وجود دارد:

ابتدا نياز است تا هر دو مورد سرويس پك يك VS 2010 و همچنين IIS Express به صورت جداگانه نصب شوند. سپس:

الف) ابتدا از منوي Tools‌ ، گزينه‌ي Options را انتخاب كنيد. در صفحه‌ي باز شده در قسمت Projects and solutions ذيل گزينه‌ي Web projects نياز است تا يكبار مجوز استفاده از IIS express صادر شود:



ب) اكنون بر روي نام پروژه در Solution explorer موجود در Visual studio كليك راست كرده و گزينه‌ي Use IIS Express را انتخاب نمائيد:



به اين صورت تنظيمات لازم به صورت خودكار اعمال خواهد گرديد و جهت مشاهده آن‌ها مي‌توان به خواص پروژه، برگه‌ي Web مراجعه كرد:



نكته مهم:
نسخه‌ي RTM ويژوال استوديوي 2010 تنظيمات فوق را كه در تصوير ملاحظه مي‌كنيد، ندارد. به عبارتي پس از اعمال تغييرات فوق بايد دقت داشت سايريني كه قرار است از پروژه‌ي شما استفاده كنند نيز بايد پيشنيازهاي ذكر شده را رعايت نمايند و يا جهت توزيع سورس مي‌توان مجددا بر روي نام پروژه كليك راست كرده و اينبار گزينه‌ي Use Visual Studio Development Server قديمي را انتخاب كرد.