۱۳۸۸/۱۲/۲۷

سه مطلب كوتاه


مشكل فايرفاكس با سايت‌هاي msdn و codeplex
هر از چند گاهي در بلاگ‌هاي msdn و يا سايت codeplex با خطاي زير از طرف سايت مواجه مي‌شوم:

Bad Request - Request Too Long
HTTP Error 400. The size of the request headers is too long.

اگر با اين مشكل مواجه شديد، تمامي كوكي‌هاي مربوط به سايت‌هاي مذكور را يافته و حذف كنيد.
به نظر باگي در فايرفاكس در اين زمينه سبب مي‌شود كه كوكي‌هاي تمام زير سايت‌هاي فوق با هم تركيب شده و رشته‌ا‌ي بسيار طولاني بجاي كوكي اصلي آن زير سايت به هاست ارسال شود.
كه البته عكس العمل سايت‌هاي مايكروسافت از ديدگاه امنيتي هم جالب توجه است (براي برنامه نويس‌هاي وب).


IE8 و ارائه‌ي fakepath بجاي آدرس فايل
كنترل استاندارد آپلود فايل در مرورگرهاي جديد، ديگر آدرس محلي فايل را حتي در اختيار اسكريپت‌هاي سمت كاربر نيز قرار نمي‌دهند. فايرفاكس مدت زيادي است كه اين مورد را پياده سازي كرده. اما IE بجاي اينكه يك رشته‌ي خالي را بازگشت دهد مسير c:\fakepath را ارائه خواهد داد (fakepath جزو استاندارد html 5 است). اگر احيانا با اين مورد برخورد داشتيد، با استفاده از تنظيم زير مي‌توان مانند سابق مسير كامل را نيز دريافت كرد:

Internet Explorer -> Tools -> Internet Option -> Security -> Custom ->
find the "Include local directory path when uploading files to a server"
-> click on "Enable"

اهميت اين مورد هم براي من اين است كه IE، يعني همان مرورگر كاري در اكثر شركت‌ها (و اين مورد فوق را به سادگي از طريق گروپ پاليسي مي‌توان به تمام كامپيوترها اعمال كرد).

علت تايم آوت و باز نشدن يك سري از سايت‌ها در ايران
مدت زيادي اين سؤال براي من وجود داشت كه وجه مشترك سايت‌هايي مانند dotnetkicks.com ، summerofnhibernate.com ، lessthandot.com و امثال آن چيست كه از اين طرف باز نمي‌شوند؟
اگر به آدرس‌هاي فوق كه به سايت domaintools.com ختم مي‌شوند، مراجعه كنيد و سپس برگه‌ي Server Stats آن‌ها را ملاحظه نمائيد، همگي توسط Godaddy.com Inc هاست مي‌شوند. اين شركت غيرمحترم، IP هاي ايراني را بسته است (مطلب جديدي هم نيست).