۱۳۸۸/۰۵/۱۸

نحوه به تاخير انداختن ارسال ايميل‌ها در آوت لوك


مطلب امروز به كنترل شخصي مرتبط است. به درد همه مي‌خوره! :)
چگونه ارسال ايميلي را كه ممكن است 5 دقيقه بعد از ارسال آن به شدت پشيمان شويم، كنترل كنيم؟!

براي به تاخير انداختن تمامي ايميل‌هاي ارسالي از طريق آوت لوك مي‌توان به صورت زير عمل كرد:

به منوي tools‌ گزينه rules and alerts مراجعه كنيد.


در صفحه باز شده بر روي دكمه new rule كليك كنيد.
در پنجره بعدي گزينه Check messages after sending را انتخاب كرده و بر روي دكمه next كليك كنيد.


در صفحه بعد تنها بر روي گزينه next كليك كنيد (تا تنظيمات ما بر روي تمامي ايميل‌هاي ارسالي اعمال شود).
سپس بر روي دكمه yes پيغام باز شده كليك نمائيد.
تنظيمات اصلي مطلب جاري مربوط به اين صفحه است. در اينجا گزينه defer delivery by a number of minutes را تيك بزنيد.




سپس بر روي لينك a number of كليك كنيد تا صفحه وارد كردن ميزان زمان به تاخير انداختن ارسال را بتوان وارد كرد. پس از وارد كردن يك عدد دلخواه و كليك بر روي دكمه ok ، بر روي دكمه next كليك نمائيد.
در صفحه بعد نيز بر روي دكمه next كليك كنيد. (البته در اينجا مي‌توان مشخص كرد كه براي مثال اگر عنوان ويژه‌اي بكار برده شد يا به گروه خاصي ايميل ارسال گرديد، اين محدوديت برداشته شود)
و در آخرين صفحه، نامي دلخواه را وارد كرده و بر روي دكمه‌ي خاتمه كليك نمائيد.
در صفحه‌ي اصلي rules & alerts نيز بر روي دكمه apply كليك كنيد، تا تنظيمات اعمال گردد.

از اين پس هر ايميل ارسالي شما مدتي در outbox معطل شده و سپس ارسال مي‌گردد.
هنوز تا 5 دقيقه ديگر فرصت هست! با مراجعه به outbox مي‌توان ايميل مورد نظر را در صورت منصرف شدن حذف يا ويرايش كرد. (بنابر تجربه 3 دقيقه كافي است!)

مطلب ارسالي فوق براي آوت لوك 2007 تنظيم شد. اگر آوت لوك شما 2003 است لطفا به آدرس زير مراجعه كرده و قسمت Delay delivery of all messages را مطالعه نمائيد.